Σχολικός Κανονισμός

Σχολικός Κανονισμός 2020-2021

Ο σκοπός του σχολικού κανονισμού δεν είναι ο περιορισμός της ελευθερίας οιουδήποτε, αλλά η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, καθώς και η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.

 

Α. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ – ΤΗΡΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  1. Το καθημερινό ωράριο του σχολείου αρχίζει με την πρωινή συγκέντρωση στις 8:05 και τελειώνει στις 14:05. Σε αυτό το χρονικό διάστημα ο μαθητής, για λόγους προστασίας του, επιτρέπεται να φύγει από το χώρο του σχολείου μόνο με την άδεια του Διευθυντή και αφού ενημερωθεί ο κηδεμόνας του.
  2. Για την εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου η τήρηση του ωραρίου των μαθημάτων και των διαλειμμάτων είναι καθοριστικής σημασίας. Η έγκαιρη προσέλευση στην τάξη είναι αυτονόητη υποχρέωση όλων των μαθητών.
  3. Μαθητής που θα προσέρχεται καθυστερημένος θα γίνεται δεκτός στην τάξη του μόνο με έγγραφη άδεια από την Διεύθυνση του Σχολείου. Στους αργοπορημένους μαθητές θα σημειώνεται απουσία και θα ενημερώνονται οι κηδεμόνες τους.
  4. Κατά τον ίδιο τρόπο δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε καθυστερημένη προσέλευση σε ενδιάμεση διδακτική περίοδο, παρά μόνο με έγγραφη άδεια από την Διεύθυνση του Σχολείου.
  5. Όλοι φροντίζουμε για τη διατήρηση της καθαριότητας σε όλους τους χώρους του σχολείου. Υπάρχουν διαθέσιμοι κάδοι μέσα στις αίθουσες, στην αυλή και στους διαδρόμους.
  6. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι αίθουσες αδειάζουν από τους διδάσκοντες καθηγητές, ώστε να αερίζεται καλά ο χώρος. Οι  μαθητές  φροντίζουν για την ασφάλεια των προσωπικών τους ειδών.
  7. Μετά το διάλειμμα οι μαθητές  φροντίζουν να είναι πριν τον καθηγητή στην αίθουσα. Σε περίπτωση καθυστέρησής του καθηγητή οι μαθητές παραμένουν στην αίθουσα και ο πρόεδρος του 5μελούς του τμήματος φροντίζει να ενημερωθεί από τη Διεύθυνση σχετικά.
  8. Κατά την είσοδο στις αίθουσες, ο μαθητής δεν επιτρέπεται να παίρνει μαζί του φαγητά, καφέδες και αναψυκτικά, εκτός από νερό.
  9. Κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών του ημερήσιου προγράμματος του σχολείου, οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας, εκτός αν διαθέτουν αιτιολογημένη άδεια από τον Διδάσκοντα ή τη Διεύθυνση του σχολείου.
  10. Η συμμετοχή των μαθητών στα προβλεπόμενα από το Νόμο Διαγωνίσματα είναι υποχρεωτική και σε περίπτωση μη προσέλευσης, ορίζεται άλλη ημέρα εξέτασης.
  11. Οι μαθητές που έχουν απαλλαγή στα Θρησκευτικά θα παρακολουθούν μάθημα άλλου τμήματος που έχει ορισθεί από το σχολείο λαμβάνοντας υπόψη και την επιθυμία του μαθητή.
  12. Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές πρέπει να είναι κατάλληλα ενδεδυμένοι.

 

Β. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

  1. Κυρίαρχο στοιχείο της καθημερινής ζωής στο Σχολείο μας είναι ο σεβασμός που όλοι οφείλουν προς όλους. Η χειροδικία, η αυτοδικία, η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες, οι προσβολές, οι λεκτικές επιθέσεις, οι ύβρεις, οι οιασδήποτε μορφής βιαιοπραγίες και γενικότερα συμπεριφορές απειλητικές που μειώνουν την ανθρώπινη προσωπικότητα ή περιθωριοποιούν και στιγματίζουν είναι απαράδεκτες και δεν έχουν θέση στη σχολική ζωή.
  2. Επιπρόσθετα δεν είναι αποδεκτές στο Σχολείο μας συμπεριφορές και πρακτικές που συνδέονται με ρατσιστικές και μισαλλόδοξες αντιλήψεις. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αντιμετωπίσει αρνητικά κάποιον εξ αιτίας της εθνικότητάς του ή της θρησκείας του.
  3. Για λόγους υγείας, και σύμφωνα με τη νομοθεσία (8809/ΓΠ/Δ2β/31-01-2018), το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους τους δημόσιους χώρους, άρα και στους χώρους του σχολείου.
  4. Δεν επιτρέπεται η κατοχή κινητού τηλεφώνου ή tablet, ή  smart-watch μέσα στο χώρο του σχολείου, σύμφωνα με τη σχετική Υπουργική Απόφαση.
  5. Δεν επιτρέπεται η πρόσκληση, από μαθητή σε φίλους και γνωστούς (εξωσχολικούς) για συνάντηση στο χώρο του σχολικού συγκροτήματος.
  6. Η ατομική υγιεινή και η κόσμια ένδυση είναι σημαντικές. Όλοι οφείλουμε να προσέχουμε την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου και να μην προκαλούμε φθορές.
  7. Ιδιαίτερα την τρέχουσα Σχολική Χρονιά τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα προληπτικά μέτρα σε σχέση με τον Covid 19, με βάση το ΦΕΚ, τ. Β΄, αρ 3780/8-9-2020 και τυχόν προσαρμογές με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα, όπως για παράδειγμα η χρήση μάσκας, η τήρηση αποστάσεων μέσα και έξω από τις αίθουσες και η υλοποίηση εκδηλώσεων αυστηρά ανά τμήμα. Υπεύθυνος για θέματα COVID έχει οριθεί ο Διευθυντής του σχολείου κ. Καρβουνιάρης και αναπληρωτής υπεύθυνος η κ. Λασκαρίδου.

 

Γ. ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ – ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ

  1. Το σχολείο οργανώνει περιπάτους λαμβάνοντας υπόψη και προτάσεις του μαθητικού συμβουλίου. Η συμμετοχή όλων είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που υπάρχει αντίτιμο και κάποιοι μαθητές δεν επιθυμούν να συμμετέχουν, ύστερα από υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων τους, παρακολουθούν ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα στο σχολείο. Ειδάλλως σημειώνονται όλες οι απουσίες της ημέρας.
  2. Οι σχολικές εορτές είναι υποχρεωτικές. Στους απόντες σημειώνονται οι απουσίες της ημέρας. Το σχολείο διοργανώνει αλλά και συμμετέχει σε εκδηλώσεις γενικότερου παιδαγωγικού κοινωνικού ενδιαφέροντος, για θέματα υγείας, οδικής ασφάλειας, εξαρτήσεων, εκπαίδευσης, α ε ι φ ο ρ ί α ς, π ο λ ι τ ι σ μ ο ύ κ.ά. που συμβάλλουν στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών, παρέχοντας εφόδια που θα τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

 

Δ. ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η λειτουργία του Σχολείου μας είναι δημοκρατική. Επομένως για κάθε σημαντικό ζήτημα που απασχολεί τη Σχολική Κοινότητα θα καταβάλλεται προσπάθεια να γίνεται γόνιμη συζήτηση και αναλυτική ανταλλαγή απόψεων και επιχειρημάτων μεταξύ των μαθητικών κοινοτήτων, των πενταμελών συμβουλίων και του δεκαπενταμελούς και του συλλόγου των διδασκόντων.

Ενισχυτικός στα παραπάνω, στη βελτίωση της επικοινωνίας και συνεργασίας του σχολείου με τους μαθητές και στη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων είναι ο ρόλος του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, για τη φετινή χρονιά έχει ορισθεί ο κ. Λαμπρινός. Η οποιαδήποτε απόφαση όμως θα λαμβάνεται από αυτούς οι οποίοι, εκ του ρόλου τους, έχουν την σχετική ευθύνη και υποχρέωση, συνεκτιμώντας παράλληλα τις απόψεις που έχουν κατατεθεί με γνώμονα την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.

 

Ε. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ (ΥΠ. ΑΠΟΦ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018)

Παρόλα τα προαναφερθέντα είναι πιθανόν να προκύψουν παρεκκλίσεις από αυτό που έχουμε ήδη συμφωνήσει. Για κάθε παρέκκλιση από την αποδεκτή διαγωγή και από τον Εσωτερικό Κανονισμό και αναλόγως του βαθμού της παρέκκλισης είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν:

    α) παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες

Οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες (όπως η έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια, διαμεσολάβηση) χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών με περισσότερο ήπια μέσα από τα παιδαγωγικά μέτρα. Για τον λόγο αυτό οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες αποφασίζονται μετά από συζήτηση και σε συμφωνία με όποιον/α μαθητή/τρια αφορούν. Στόχος είναι το σχολείο, πριν προχωρήσει στη λήψη παιδαγωγικών μέτρων, να εξαντλεί όλες τις δυνατότητες παιδαγωγικής παρέμβασης και αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς και συγκρούσεων που προκύπτουν μέσα στη σχολικής κοινότητα, στοχεύοντας οι μαθητές/-τριες να συνειδητοποιήσουν τα λάθη τους και να αλλάξουν στάση/συμπεριφορά.

    β) παιδαγωγικά μέτρα.

Όσον αφορά τα παιδαγωγικά μέτρα, με την Υπ. Απόφαση καταργείται το μέτρο της πέραν των δυο ημερών αποβολής από τα μαθήματα, δεδομένου ότι η παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς εντός του σχολικού περιβάλλοντος καθιστά περιττή την, ούτως ή άλλως αναποτελεσματική, κλιμάκωση των ημερών απομάκρυνσης από τα μαθήματα. Το μέτρο της αποβολής σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβάλλεται με φειδώ, καθώς επιβαρύνει την παιδαγωγική σχέση και δεν συμβάλλει στην αποκατάσταση θετικού κλίματος στην τάξη/σχολείο.

Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας από την τάξη, εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος ( ο Σύλλογος Διδασκόντων στην περίπτωσή μας) εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

 

Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης

Σε μία προσπάθεια επιβράβευσης κάθε μαθητή/τριας που έχει σημειώσει σημαντική βελτίωση της συνολικής επίδοσής του/της, απονέμεται εφεξής ένας νέος έπαινος, ο «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης», μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατά την παιδαγωγική συνεδρίαση των αποτελεσμάτων στο τέλος του διδακτικού έτους. Με τον τρόπο αυτό, επιβραβεύεται και η προσπάθεια μαθητών/τριών, οι οποίοι/ες δεν συγκέντρωσαν κατ’ ανάγκην υψηλή βαθμολογία, κατάφεραν όμως να σημειώσουν σημαντική βελτίωση της συνολικής επίδοσής τους, κατά την κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών του σχολείου μας.